Pomysł nr 1: potrawy z makaronem 

Potrawy z makaronem są naprawdę szybkie w przygotowaniu, a do tego mogą być zdrowe. Tutaj możliwości jest wiele. Można przygotować tradycyjne spaghetti z mięsem mielonym. Wszystko, czego potrzebujesz to mielone mięso – może być także drobiowe, niekoniecznie wieprzowe. Możesz również samodzielnie zmielić kawałek mięsa, w końcu nie potrwa to długo. Do tego odpowiednia mieszanka przypraw, a także skrojona w małą kosteczkę cebulka. Najpierw warto podsmażyć cebulkę, a potem dodać do niej mięso, a na końcu oczywiście koncentrat pomidorowy, który jest niezbędny do wykonania tradycyjnego sosu. Możesz wybrać makaron, który szybko się gotuje. Dania makaronowe z łatwością wykonasz w ciągu 15-30 minut. Zamiast mięsa mielonego możesz wybrać też wersję wege, to znaczy do cebulki dodać startą marchewkę i pietruszkę i taką wersję podawać z makaronem do spaghetti. Inna opcja to wykorzystanie pesto do makaronu ze słoiczka lub samodzielnie przygotowanego. 

Pomysł nr 2: pancakes w zdrowszej wersji 

Drugi pomysł na szybki obiad w 15 minut to pancakes, ale nie tradycyjne, a w zdrowszej wersji z grysiku. Potrzebne będą: szklanka grysiku, szklanka mleka, 2 żółtka. Te ostatnie należy wymieszać i pozostawić na 15 minut. W tym czasie należy ubić białka i dodać do nich grysik. Po połączeniu wszystkich składników można przystąpić do smażenia. Można smażyć placuszki bez tłuszczu i podawać z ulubionym dżemem lub powidłami.    

Zobacz też:
5 sytuacji, w których warto brać probiotyki

Pomysł nr 3: Risotto ze szpinakiem i zielonym groszkiem 

Szybki obiad w postaci risotto jest możliwy, pod warunkiem, że masz do dyspozycji wcześniej przygotowany bulion. Gotowego nie polecamy, bo jednak smak nie będzie tak dobry. Ryż i cebulkę należy zeszklić na oliwie i zalewać bulionem. Następnie należy dodać zielony groszek i szpinak i całość dusić, zalewając ewentualnie wodą.   

Pomysł nr 4: pierś z indyka lub kurczaka z warzywami 

Jak wiadomo drobiową pierś można przygotować naprawdę szybko, a my dziś proponujemy wersję z warzywami. Wystarczy pokroić pierś z kurczaka lub indyka w drobną kostkę, przyprawić według uznania i podsmażyć na patelni. Można od razu dodać pokrojoną w plasterki marchewkę, pietruszkę, a także drobno pokrojoną cebulę. Całość należy dusić, a na koniec można dodać przecier pomidorowy.   

Pomysł nr 5: dla zabieganych, czyli catering dietetyczny      

Nie trzeba wymyślać szybkich dań. Dieta pudełkowa z dostawą do domu jest świetną alternatywą. Przede wszystkim do dyspozycji jest inne menu na każdy dzień. Do tego wszystkie posiłki są odpowiednio zbilansowane, zatem nie musisz martwić się, że w Twojej diecie brakuje jakichś witamin czy mikroelementów. Wybierasz bilans kaloryczny na cały dzień na podstawie Twojego zapotrzebowania, dopasowanego do wieku, płci, wagi, wzrostu, ale i aktywności fizycznej. Jeżeli masz problemy zdrowotne, to możesz znaleźć w cateringu dietetycznym odpowiednio skomponowaną dietę. Masz zatem pewność, że nie szkodzisz swojemu zdrowiu, a wręcz przeciwnie wspomagasz je, wzmacniając swój organizm. Catering dietetyczny to świetna opcja dla zabieganych. Świetnie sprawdza się także dla rodzin, gdy wiele osób ma różne potrzeby żywieniowe. Pozwala zaoszczędzić czas, a jednocześnie gwarantuje pełnowartościową dietę na cały tydzień. Wybór diet jest naprawdę ogromny, dlatego każdy może znaleźć tę skrojoną do własnych potrzeb.         

Zobacz też:
Odtruwanie alkoholowe w Warszawie – w profesjonalnym gabinecie czy w domu?

Zobacz także:

O autorze

Barbara Wójcik

Absolwentka studiów medycznych z wieloletnim doświadczeniem zawodowym. Lata pracy jako lekarz rodzinny nauczyły ją wrażliwości, odpowiedzialności za podejmowane decyzje terapeutyczne i umiejętności uważnego słuchania pacjenta. Prywatnie zajmuje się wychowywaniem swojej 5 letniej córki i udzielaniem porad na forach medycznych.

Zobacz wszystkie artykuły