Pamiętaj, że każde ciało jest inne. Różni ludzie mają różne potrzeby. Należy uwzględnić wszelkie ograniczenia, choroby, a nawet preferencje. Odchudzanie nie powinno być torturą. Jeżeli twoja dieta nie będzie ci smakować, szybko z niej zrezygnujesz i wrócisz do dawnej wagi. To samo tyczy się ćwiczeń – znajdź aktywność fizyczną, która sprawia ci frajdę. Wtedy nie będzie to żmudny obowiązek mający na celu wyłącznie pozbycie się brzucha. Odchudzanie i zdrowe żywienie stanie się przyjemnym stylem życia.

Tłuszcz z brzucha – jak się pozbyć? Porady ogólne

W większości przypadków wystarczy już nawet 4-6 tygodni, aby zaobserwować w ciele zauważalne zmiany. Kiedy planujesz, jak pozbyć się brzucha, musisz uwzględnić więcej niż jedzenie i trening. Na wagę wpływa cały twój styl życia. 

Jak pozbyć się tkanki tłuszczowej? Wysypiaj się! Odpowiedź brzmi zaskakująco? Ciało potrzebuje około 7-9 godzin snu dziennie. Jest to czas, w którym organizm się regeneruje i przyswaja zmiany z całego dnia. Bez odpowiedniego snu zwiększa się praca hormonów sprzyjających odkładaniu tłuszczu. Co więcej, zwiększa się też stres, który często skutkuje nerwowym podjadaniem i częstszym odczuwaniem głodu.

Jak szybko pozbyć się brzucha? Czynnikami, które niebywale przyspieszają ten proces, są:

  • niegazowana woda – właściwie w każdych ilościach. Optymalnie pij 2-3 litry dziennie. Możesz dodać do niej plaster cytryny, ogórka lub ulubione owoce, aby zwiększyć jej działanie oczyszczające;
  • niesłodzona herbata – zielona lub czarna. Jednak unikaj herbatek typu „detox”, ponieważ mogą mieć działanie przeczyszczające. Naturalna herbata doskonale sprzyja usuwaniu toksyn i wspomaganiu prawidłowej pracy całego organizmu;
  • błonnik – zaleca się około 25-28 g kobietom, a 35-38 g mężczyznom. Błonnik stabilizuje poziom cukru i cholesterolu, daje uczucie sytości, usprawnia pracę jelit i utrzymuje odpowiedni poziom dobrych bakterii;
  • probiotyki – są niezbędne dla prawidłowego trawienia, odporności i kontroli wagi. Wprowadź do diety kapustę kiszoną, kefir, jogurt naturalny i produkty fermentowane lub kiszone;
  • kofeina – oczywiście nie w nadmiarze. Maksymalnie 3 dawki napojów kofeinowych dziennie wspomagają metabolizm, stabilizują apetyt i przyspieszają spalanie tłuszczu. Jednak za duże spożycie wiąże się z negatywnymi konsekwencjami.
Zobacz też:  Jak można zarazić się HIV? Poznaj najczęstsze drogi zakażenia

Dieta na pozbycie się brzucha

Dieta na to, jak pozbyć się tłuszczu z brzucha, będzie wyglądała nieco inaczej u każdego. Nie oznacza to też wcale bezustannego liczenia kalorii! Proponujemy uniwersalny plan żywieniowy, który sprawdzi się w większości przypadków. Pamiętaj jednak, że zapotrzebowania na składniki odżywcze są różne w zależności od wieku, wagi, metabolizmu, zdrowia i przeszłych lub trwających chorób, stosowanych leków, aktywności fizycznej, a nawet płodności. Przed przystąpieniem do jakichkolwiek radykalnych zmian skonsultuj się ze swoim lekarzem.

Aby pozbyć się tłuszczu z brzucha, postaraj się ułożyć plan żywieniowy, który nie będzie kolidował z twoim dniem. Jednak postaraj się wprowadzić maksymalnie czterogodzinne przerwy między posiłkami. Dzięki temu utrzymasz prawidłowy poziom cukru we krwi i sprawny metabolizm. Jedz tylko, gdy jesteś głodny i przestań, gdy czujesz się najedzony. Postaraj się też jeść w domu. Restauracje skupiają się na smaku, nie zdrowiu.

Jak pozbyć się brzucha na stałe? Dieta na pozbycie się brzucha wyklucza:

  • alkohol – jeżeli nie chcesz całkowicie rezygnować z alkoholu, ogranicz jego spożycie do maksymalnie 2 porcji w tygodniu. Sprzyja on odkładaniu się tłuszczu, irytacji układu trawiennego, odwodnieniu, zwalnia metabolizm, zwiększa głód, ciśnienie krwi i stany zapalne;
  • cukier – niestety, czai się on prawie wszędzie. Unikaj słodzonych napojów, przekąsek, wypieków. Znajduje się on też w niepozornych produktach, dlatego zawsze sprawdzaj etykiety jedzenia;
  • sosy – mają dużą zawartość cukrów, niezdrowych tłuszczy i są wysoce przetworzone. Wyklucz keczup, miodową musztardę, syropy, sosy sałatkowe, majonez, sosy tajskie, itp. Zamiast tego możesz spożywać oliwę, ocet, musztardę, hummus, guacamole, pesto, przyprawy i zioła.

Jeśli szukasz sposobu na to, jak pozbyć się brzucha zdrowo i odpowiedzialnie, pamiętaj, aby dostarczać ciału jak najwięcej witamin i minerałów. Dołącz do diety dużo świeżych i gotowanych warzyw oraz przynajmniej jedną porcję owoców dziennie. Nie może też zabraknąć w niej zdrowych tłuszczy, takich jak: orzechy, awokado, masło orzechowe, oleje roślinne tłoczone na zimno, nasiona. Zalecamy także niewielkie ilości pełnoziarnistych zbóż, warzyw skrobiowych i ekologicznych, pełnotłuszczowych nabiałów. Ogranicz mięso, szczególnie ciężkie, tłuste i przetworzone produkty. Zamiast tego wypróbuj zdrowe ryby, ekologiczny drób lub wegańskie alternatywy.

Zobacz też:  Flegma w gardle – przyczyny i domowe sposoby

Ćwiczenia na pozbycie się brzucha

Wbrew powszechnym wierzeniom brzuszki wcale nie są najlepszym ćwiczeniem na brzuch! Jak pozbyć się tkanki tłuszczowej z brzucha? Redukując masę całego ciała. Do tego najlepsze są ćwiczenia cardio. Angażują one do pracy wszystkie grupy mięśniowe. Dobrze mocno się spocić przynajmniej 2 razy w tygodniu. Jest mnóstwo rodzajów treningów, z których możesz wybierać. Jeżeli natomiast chcesz wyrzeźbić swój brzuch, dobrze sprawdzą się wszystkie ćwiczenia w podporze, które angażują głębokie mięśnie torsu.

Aby ułożyć skuteczny plan treningowy, uwzględnij następujące ćwiczenia na pozbycie się brzucha:

  • cardio 1-4 razy w tygodniu – pływanie, bieganie, zumba, rower… Istnieją nieskończone możliwości. Wybierz to, co sprawia ci frajdę;
  • trening siłowy 1-2 razy w tygodniu – na siłowni lub w domu. Zaangażuj wszystkie grupy mięśniowe równomiernie, aby cieszyć się szybszymi efektami;
  • rozciąganie – niezbędne dla zdrowego rozwoju mięśni, przynajmniej raz w tygodniu lub krótko po każdym treningu.

Teraz już wiesz, jak pozbyć się brzucha na dobre! Jeśli będziesz stosować się do powyższych porad, tkanka tłuszczowa z brzucha zniknie, zanim się obejrzysz.

O autorze

Magdalena Złoczewska

Magister filologii angielskiej i pisarka z zamiłowania i zawodu. Swoje artykuły i tłumaczenia zaczęła publikować na papierze i w sieci już w 2017 roku. Zależy jej na tworzeniu wiarygodnych, ciekawych i wartościowych treści, które pomogą czytelnikom zdrowo żyć i dokonywać rozsądnych wyborów. Pasjonuje się podróżami, sztuką i poznawaniem świata. Fitness, zdrowe odżywianie i ekologia to tematy szczególnie bliskie jej sercu. Wiedzę zdobywa na szkoleniach, konferencjach, z literatury i po prostu – z życia.

Zobacz inne artykuły autora