Kwas askorbinowy, czyli witamina C, to jeden z najważniejszych składników diety. Wykazuje silne działanie antyoksydacyjne. Znakomicie wspomaga odporność organizmu – warto zażywać jej większą dawkę w okresie zimowo-jesiennym. Pomaga zwalczać zarówno przeziębienia, jak i poważniejsze choroby. Ułatwia także przyswajanie żelaza oraz działa korzystnie na naczynia krwionośne. Staje się również oraz popularniejsza w kosmetyce.

Jak stosować witaminę C na twarz?

Zastanawiasz się, jak używać witaminy C na twarz? Czy jest to bezpieczne? Tak! Stosowanie witaminy C na skórę twarzy nie ma prawie żadnych przeciwwskazań. Pamiętaj jednak, że substancja ta nie najlepiej przenika w głąb skóry. Stopień jej wchłaniania zależy w dużej mierze od rodzaju kosmetyku, jaki wybierzesz. Oczywiście, jako dodatek do kremów i balsamów wit. C na twarz sprawdzi się bardzo dobrze. Nie poznasz jednak jej pełnego działania. Najlepsze będzie wysoko skoncentrowane serum z wit. C.

Możesz też wypróbować samodzielnie robionych kosmetyków z witaminą C. Wykorzystuje się do tego – na przykład – witaminę C w proszku lub naturalne produkty z jej dużą zawartością. Wypróbuj też witaminę C na skórę w ampułkach lub kapsułkach. Każdy produkt ma nieco inną konsystencję oraz siłę działania. Ciężko jednoznacznie stwierdzić, która opcja będzie najlepsza. Zależy to od twojego celu i preferencji. Warto zwrócić uwagę na to, aby było to duże stężenie witaminy. Wypróbuj różne produkty, aby znaleźć swój ulubiony.

Zobacz też:
Flegma w gardle – przyczyny i domowe sposoby

Witamina C do twarzy oraz jako suplement diety jest całkowicie bezpieczna. Mogą ją bez obaw stosować kobiety w ciąży. W przypadku dzieci nie jest konieczne stosowanie witaminy C. Stosując wit. C na twarz, zawsze trzymaj się zaleceń producenta. W razie jakichkolwiek wątpliwości, skonsultuj się ze swoim lekarzem.

Witamina C na twarz – efekty

Witamina C do twarzy ma bardzo szerokie działanie. Znakomicie rozjaśnia cerę, redukując przebarwienia i niedoskonałości. Serum wit. C nakładane pod krem sprawdzi się w tym celu najlepiej. W połączeniu z kolagenem zapewnia lepszą jędrność i gęstość skóry. Odkryj odmładzające i uelastyczniające działanie, jakie posiada witamina C na twarz. Efekty regularnego stosowania są widoczne gołym okiem! Substancja ta wpływa profilaktycznie na starzenie się cery. Chroni też skórę przed promieniowaniem słonecznym.

Witamina C na twarz zmniejsza stany zapalne i zapobiega utlenianiu się sebum na skórze. Może ono mieć działanie zapychające pory. Witamina C jest więc świetnym, naturalnym sposobem na to, aby przeciwdziałać zatkanym porom, zaskórnikom i wypryskom. Co więcej, zmniejsza przepuszczalność naczyń krwionośnych. Oznacza to przeciwdziałanie pojawianiu się obrzęków.

Jak działa witamina C na trądzik, przebarwienia i inne problemy skórne?

  • Witamina C na skórę działa przeciwzmarszczkowo, wpływając korzystnie na syntezę kolagenu. Po regularnym stosowaniu cera staje się gładsza, ujednolicona, nawilżona, odżywiona oraz wygładzona.
  • Witamina C na przebarwienia słoneczne wyrównuje ich koloryt, jednocześnie chroniąc przed dalszym działaniem promieni ultrafioletowych. Witamina C na przebarwienia i poparzenia przyspiesza regenerację skóry. Działa leczniczo i kojąco. Aktywuje komórki odpornościowe i redukuje ryzyko powstania infekcji.
  • Witamina C na trądzik reguluje wytwarzanie i utlenianie sebum na skórze twarzy. Dzięki tym właściwościom jest świetnym narzędziem do walki z trądzikiem.
Zobacz też:
Semiwegetarianizm – na czym polega ta dieta i dla kogo będzie najlepsza?

Witamina C do twarzy – dla kogo?

Na kuracji z tą witaminą doskonale skorzysta skóra dojrzała. Jeżeli twoja skóra jest pozbawiona blasku, zszarzała, mało odżywiona lub brakuje jej jędrności, to rozwiązanie jest dla ciebie. Świetnie sprawdzi się także przy stanach zapalnych skóry lub przebarwieniach słonecznych. Efekty witaminy C na twarz będą w takich przypadkach bardzo korzystne. 

Maseczka z witaminy C polecana jest osobom z cerą tłustą. Dzięki jej działaniu na wytwarzanie sebum, ma zbawcze działanie na przetłuszczającą się skórę twarzy. Przeciwdziała wypryskom i przyczynia się do oczyszczania twarzy.

Wit. C na twarz – przeciwwskazania

Wiesz już, jak stosować witaminę C na twarz. Ale czy istnieją jakieś przeciwwskazania? Właściwie nie. Ten cenny składnik jest niezbędny dla prawidłowej pracy organizmu. Chroni skórę przed przesuszeniem oraz przerwaniem ciągłości ochronnej bariery naskórka. Ten silny antyoksydant nie powinien być w nadmiarze stosowany u dzieci. Nawet najzdrowsze produkty w nadmiarze mogą szkodzić. To samo tyczy się witaminy C.

Wit. C na twarz – przepis na maseczkę

Dobroczynne właściwości kosmetyków takich jak serum z wit. C są powszechnie znane i często wykorzystywane w salonach kosmetycznych. Nie musisz jednak umawiać się do drogiego gabinetu, aby cieszyć się podobnymi efektami. Witamina C na skórę stosowana samodzielnie w domu może być równie skuteczna. Pamiętaj o systematyczności – już po tygodniu zauważysz widoczne zmiany.

  • Wymieszaj proszek witaminy C z wodą w proporcji 1:1 lub 2 części wody na 1 witaminy. Możesz stosować taki preparat nawet dwa razy w tygodniu.
  • W przypadku witaminy C w kroplach nie musisz nawet dodawać wody! Wystarczy rozprowadzić preparat na twarzy i pozostawić na kilka minut. Zmywaj ciepłą wodą.
  • Możesz dodawać też witaminę C do innych składników aktywnych. Świetnie sprawdzi się w połączeniu z olejem jojoba, amarantusowym, z węglem aktywnym, glinką różową, zieloną lub niebieską. Znakomitym połączeniem będzie też witamina C z innymi witaminami, np.: A lub E.
Zobacz też:
Maltodekstryna – subtelna słodycz pochodzenia roślinnego. Czy ta substancja jest szkodliwa?

Dobierając odpowiednią dla siebie maseczkę, miej na uwadze cel, jaki zamierzasz osiągnąć. Oleje wspomagają natłuszczenie i ochronę bariery skóry. Węgiel i glinka różowa dobrze sprawdzą się przy cerach tłustych. Natomiast zielona i niebieska są idealne do skóry suchej i wrażliwej. Wprowadź witaminę C do swoich codziennych rytuałów i ciesz się swoim naturalnym pięknem!

O autorze

Magdalena Złoczewska

Magister filologii angielskiej i pisarka z zamiłowania i zawodu. Swoje artykuły i tłumaczenia zaczęła publikować na papierze i w sieci już w 2017 roku. Zależy jej na tworzeniu wiarygodnych, ciekawych i wartościowych treści, które pomogą czytelnikom zdrowo żyć i dokonywać rozsądnych wyborów. Pasjonuje się podróżami, sztuką i poznawaniem świata. Fitness, zdrowe odżywianie i ekologia to tematy szczególnie bliskie jej sercu. Wiedzę zdobywa na szkoleniach, konferencjach, z literatury i po prostu – z życia.

Zobacz inne artykuły autora