Świetnie sprawdza się jako składnik diet odchudzających, jest niezwykle zdrowy i sycący. Jest to owoc, dlatego można go jeść na surowo jako dodatek do kanapek lub jako bardzo popularny sos typu salsa zwany jako guacamole. Świetnie sprawdza się jako pasta do kanapek i smarowidło do chleba. Awokado nadaje się jako dodatek do sosów lub jako dekoracja do sałatki z warzywami.

Przekąski z awokado

Ma neutralny smak, dlatego pasuje do wielu dań wytrawnych, niektórzy nawet dodają go do deserów. Można z niego zrobić lody, które wyśmienicie smakują z dodatkiem czekolady. Często jest także składnikiem zielonych koktajli w wersji fit oraz ciast. Jakie są najlepsze przepisy na wykorzystanie tego niezwykłego owocu?

1. Tosty francuskie z awokado i jajkiem sadzonym

Przepis na idealny poranek to tosty francuskie z dodatkiem świeżego awokado oraz rozpływającym się jajkiem sadzonym, koniecznie z płynnym żółtkiem. Jest to przepis na pyszne śniadanie na ciepło. Awokado można kupić w Polsce o każdej porze roku, dlatego nie straszna mu sezonowość. Często można znaleźć je w dobrej cenie, dlatego warto śledzić gazetki promocyjne. Chrupiący spód chleba tostowego bez stwardniałej skórki obtoczony w jajku i usmażony na patelni daje wyśmienity smak, jednak dopiero w połączeniu z dodatkami jest daniem iście królewskim. Tosty francuskie połączone z awokado oraz jajkiem sadzonym stają się wykwintnym daniem podawanym nawet w najlepszych restauracjach. Odrobina pieprzu i czosnku nada ostrzejszy smak, który doskonale komponuje się z owocem awokado.

Zobacz też:
Oponka na brzuchu – jak z nią walczyć? Czego nie jeść i jakie ćwiczenia wykonywać, by się jej pozbyć?

2. Sałatka z awokado

Awokado ma zbawienny wpływ na organizm, ponieważ pozytywnie działa na zmarszczki oraz obniża poziom cholesterolu, a także reguluje ciśnienie krwi. A do tego wszystkiego niesamowicie dobrze komponuje się w naszych ulubionych daniach. Sałatka z warzywami i awokado idealnie sprawdzi się na śniadanie. Wystarczy połączyć świeże warzywa z serkiem mozzarella i dodać do tego awokado. Takie danie sprawdzi się na śniadanie, ale można je także podać gościom. 

3. Pasta jajeczna z awokado

Pyszne smarowidło do kanapek, które można przygotować w kilka minut. Domowa pasta jajeczna ma w swoim składzie jajka ugotowane na twardo, czosnek, majonez i sok z cytryny. Dodając awokado, staje się bardzo zdrowym smarowidłem, które nadaje się do śniadania oraz kolacji. Podawana na zimno świetnie smakuje w gorące dni. Wszystkie składniki takiej pasty doskonale do siebie pasują. Na awokado promocje bywają bardzo często, dlatego warto rozejrzeć się w sklepach przed planowaniem gotowania.

4. Sos guacamole

Najbardziej popularnym meksykańskim sosem jest guacamole. Głównym składnikiem jest awokado, do którego należy dodać limonkę, sól oraz odrobinę czosnku. Miękki owoc należy zgnieść widelcem i można go ulepszyć o wiele różnych dodatków takich jak papryka chili, cebula, kolendra itp. Sos nadaje się do meksykańskich chipsów lub jako dodatek do kanapek.

Awokado, choć w smaku jest niezwykle delikatne może grać główną rolę w wielu daniach, nawet wśród deserów można znaleźć wiele przepisów na ten doskonały dodatek. Świetnym pomysłem jest na przykład brownie z dodatkiem awokado.

Zobacz też:
Biała herbata – poznaj cesarzową wśród herbat. Czy naprawdę jest taka zdrowa?

Zobacz także:

O autorze

Adam Zieliński

Student ostatniego roku medycyny kultywujący rodzinne tradycje i wartości związane z wykonywaniem zawodów medycznych. Chęć i możliwość niesienia pomocy innym to więcej niż profesja, to prawdziwa pasja, podobnie jak dzielenie się zdobytą wiedzą. Prywatnie mąż i tata dwuletniego letniego syna, dla którego chce być wzorem do naśladowania.

Zobacz wszystkie artykuły