Spalacze tłuszczu naturalne – czym są?

Naturalne spalacze tłuszczu to cenne produkty spożywcze, które aktywnie redukują tłuszcz w organizmie, wspomagają metabolizm oraz procesy trawienne. Mogą mieć postać suplementów diety dostępnych w aptekach. O wiele lepiej jednak sięgnąć sięgnąć po naturalne spalacze tłuszczu: owoce, warzywa i przyprawy powszechnie dostępne na półkach sklepowych. Naturalne spalacze tłuszczu nie zawierają żadnych podejrzanych substancji. Dzięki nim możesz się odchudzać, jednocześnie dbając o swoje zdrowie.

Naturalne spalacze tłuszczu – lista 

Zapoznaj się z poniższą listą i nie wydawaj niepotrzebnie pieniędzy na produkty farmaceutyczne. Naturalne spalacze tłuszczu na brzuchu oraz innych, newralgicznych częściach ciała to, między innymi:

  • imbir – ta azjatycka roślina znana jest już na całym świecie. Działa bardzo korzystnie na układ pokarmowy. Przyczynia się do większego wydzielania enzymów trawiennych, neutralizuje kwasy żołądkowe, niweluje wzdęcia i usprawnia trawienie. Ma także właściwości neutralizujące bóle mięśniowe. Imbir skutecznie rozgrzewa organizm, wspierając metabolizm;
  • kurkuma – zawarty się w niej związek – kurkumina chroni przed otyłością, zmniejsza niewrażliwość komórek na leptynę. Jest to hormon regulujący apetyt. Kurkumina reguluje również rozrost komórek tłuszczowych. Ma także silne właściwości przeciwutleniające, chroniące przed procesami starzenia się. Jednocześnie pomaga zmniejszyć zły cholesterol oraz wspomaga prawidłową pracę wątroby. Jest to sprawdzony lek na wzdęcia, biegunki czy gazy jelitowe. Działa antybakteryjnie, przeciwzapalnie i pomaga spalać tłuszcz;
  • cynamon – to kolejna przyprawa, niezastąpiona w walce z zalegającym tłuszczem. Podobnie jak imbir, należy do termogeników. Oznacza to, że przyspiesza przemianę materii i usprawnia metabolizm. Skutecznie regulując poziom insuliny we krwi, hamuje nagłe przypływy apetytu. Regularne spożywanie cynamonu sprawia, że mniej tłuszczu zostaje odkładane w organizmie. Ma także cenne właściwości antynowotworowe;
  • zielona herbata – jej korzystne właściwości znane są ludziom od wieków. Wspomaga układ krążenia i chroni naczynia krwionośne. Przeciwdziała rozwojowi bakterii w układzie pokarmowym oraz powstawaniu nowotworów. Zawiera witaminy C, E i te z grupy B. Ten naturalny spalacz tłuszczu koi układ nerwowy, redukując stres. Zielona herbata wspiera metabolizm. Zawartość kofeiny sprawia, że ma silne właściwości odchudzające. Natomiast katechina pomaga usuwać zalegające toksyny i redukować widoczność cellulitu;
  • ocet jabłkowy – zawarty w nim kwas jabłkowy pomaga ograniczyć wchłanianie tłuszczu ze spożywanego jedzenia. Jest to skuteczny, sprawdzony i silny spalacz tłuszczu naturalny. Ocet jabłkowy wspomaga trawienie i reguluje ciśnienie. Ma liczne cenne witaminy i minerały. Wykazuje bardzo silne działanie, dlatego pamiętaj o tym, aby nie przedawkować jego zalecanej dziennej dawki spożycia. Wystarczy już jedna lub dwie łyżki, aby odczuć znaczną różnicę;
  • papryczka chilli – podobnie jak inne ostre przyprawy (pieprz czarny, cayenne, itp.), pomaga spalać tłuszcz. Kapsaicyna podnosi temperaturę ciała. Organizm jest wówczas zmuszony do wydzielania większej ilości energii, a więc szybszego spalania tłuszczu. Dodatkowo, pomaga regulować i hamować apetyt;
  • witamina C – cytrusy oraz zawierające ją owoce i warzywa są niezastąpione w walce z zalegającym tłuszczem. Pomagają rozpuszczać tłuszcze oraz przyspieszają ich spalanie. Witamina C jest niezbędna do prawidłowego działania wszystkich funkcji organizmu. Działa przeciwzapalnie, wzmacnia odporność, przyspiesza gojenie się ran i wpływa na przemianę materii;
  • kawa – kofeina w niej zawarta pobudza organizm i ułatwia spalanie tłuszczu. Pobudza zdolności fizyczne i ruchowe. Dodatkowo, jest świetnym narzędziem w walce z cellulitem, redukuje uczucie senności, zwiększa wydajność organizmu i wspiera koncentrację. W rozsądnej ilości, pomaga regenerować organizm. Właściwości te zachowuje, gdy jest spożywana bez mleka i cukru. Należy jednak uważać z jej ilością. Dziennie wystarczą około 2-3 filiżanki kawy. Więcej porcji tego napoju może mieć negatywne skutki. Spożywając kawę, pamiętaj o właściwym nawodnieniu w ciągu dnia. Ma ona właściwości moczopędne i odwadniające;
  • czosnek – jest to kolejny produkt rozgrzewający. Cechują go silne właściwości lecznicze i napotne. Regularne spożywanie surowego czosnku pomaga zmniejszyć stężenie cholesterolu we krwi, skutecznie zwalcza infekcje oraz pomaga chronić organizm. Przyczynia się również do efektywniejszego spalania tłuszczu.
Zobacz też:
Czym zastąpić mięso? Poznaj wartościowe zamienniki białka zwierzęcego!

Naturalne spalacze tłuszczu – owoce i warzywa

Nie są to oczywiście wszystkie spalacze tłuszczu. Naturalne spalacze tłuszczu to także owoce i warzywa. Świeże produkty pomogą ci skutecznie uporać się z nadwagą. Ważne, aby ograniczyć przy tym produkty przetworzone, smażone, z dużą ilością cukru lub ulepszaczy. Dieta wspomagająca odchudzanie musi być bogata w wartości odżywcze, które uleczą twój organizm. Postaw na owoce i warzywa surowe, gotowane w wodzie lub na parze, dania duszone, pieczone i grillowane. 

Tłuszcze roślinne są zdrowe i nie powinny być wykluczone z twojego jadłospisu. Jednak najlepiej spożywać je na zimno, bez obróbki termicznej. Możesz na przykład dodać oliwę z oliwek do sałatki. Pamiętaj o tym, że zdrowe odżywianie nie musi być nudne. Próbuj nowych produktów o działaniu termogenicznym i przepisów.

Naturalne spalacze tłuszczu a suplementy z apteki

Farmaceutyczne produkty na spalanie tłuszczu często zawierają substancje, których zażywanie w zbyt dużych ilościach, może mieć nieprzyjemne skutki uboczne. Dostępne w sprzedaży preparaty odchudzające i termogeniki mają niekiedy właściwości przeczyszczające. Spalacze tłuszczu naturalne, takie jak: owoce, warzywa i przyprawy są zdrowsze, smaczniejsze i tańsze niż gotowe produkty na odchudzanie. Korzystanie z naturalnych spalaczy tłuszczu przynosi same korzyści: 

  • spowolnienie procesów starzenia;
  • większa witalność;
  • energia;
  • odporność;
  • ogólne odżywienie organizmu.

Spalacz tłuszczu naturalny – przepisy

Jak samodzielnie zrobić naturalny spalacz tłuszczu? Przepis jest prosty, a termogenik prosto z natury bez problemu przygotujesz w domu! Poniżej znajdziesz kilka przepisów na naturalne spalacze tłuszczu z produktów, które prawdopodobnie masz już w swojej kuchni:

  • wymieszaj w szklance ciepłej wody 4 łyżeczki niesłodzonego kakao, pół łyżeczki cynamonu i imbiru. Ewentualnie dodaj odrobinę niskokalorycznego słodzika do smaku. Kakao ma podobne działanie do kofeiny zawartej w kawie;
  • w kubku lub za pomocą blendera połącz 3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej, sporą szczyptę pieprzu cayenne lub chilli, pół łyżeczki imbiru i cynamonu. Zalej to wszystko gorącą wodą i ewentualnie posłodź do smaku ksylitolem, erytrytolem lub stewią;
  • zblenduj razem garść natki pietruszki, litr niegazowanej wody, 5 łyżek świeżego imbiru, 3 łyżeczki cynamonu, 3 łyżki octu jabłkowego oraz sok z dwóch cytryn. Przygotowany w ten sposób napój możesz pić od razu po przebudzeniu lub przed pójściem spać.
Zobacz też:
Czerwone banany – smak egzotyki! Dlaczego warto je jeść?

Domowe, naturalne spalacze tłuszczu – na co zwracać uwagę?

Zanim skorzystasz z przepisów na naturalne spalacze tłuszczu i zaczniesz je przyrządzać w domu, upewnij się, że nie masz alergii ani nadwrażliwości na poszczególne produkty. Osoby z podwyższonym ciśnieniem krwi mogą nie tolerować imbiru lub cynamonu. Kobiety w ciąży także powinny unikać tych silnie pobudzających spalaczy tłuszczu. Bez obaw, zdrowa dieta pełna świeżych warzyw także pomoże ci zrzucić kilogramy. Te naturalne spalacze tłuszczu zaledwie pomagają przyspieszyć ten proces. 

Nie oznacza jednak, że jest to jedyna droga do odchudzania. Możesz mieszać powyższe naturalne spalacze tłuszczu na brzuchu i ciele także na inne sposoby. Masz tu właściwie całkowitą dowolność. Warto też dodawać wyżej wymienione substancje do sałatek lub gotowanych produktów. Pamiętaj jednak, że większość z nich traci swoje cenne właściwości po obróbce termicznej. Dlatego najlepiej sprawdzą się koktajle, napoje lub sałatki. Nie dodawaj do nich jednak cukru, ani innych niezdrowych dodatków. Wypróbuj słodziki, takie jak ksylitol, stewia lub erytrytol. Może z czasem całkowicie zrezygnujesz z dodawania substancji słodzących?

Jak stosować naturalny spalacz tłuszczu?

Domowy, naturalny spalacz tłuszczu możesz przyjmować rano, na pusty żołądek lub przed aktywnością fizyczną. Produkty zawarte w tych przepisach dodadzą ci energii i polepszą samopoczucie. Pamiętaj, że natychmiastowe efekty są praktycznie niemożliwe do osiągnięcia. W odchudzaniu niezbędna jest systematyczność i wytrwałość. Zadbaj o stałą, niemalejącą motywację. Regularne ćwiczenia powinny też wejść ci w krew. Najlepiej, jeśli staną się przyjemnością, a nawet pasją. Wówczas nawet nie zauważysz, kiedy pozbędziesz się nadmiaru tłuszczu i kilogramów. Zawsze stawiaj swoje zdrowie i dobre samopoczucie na pierwszym miejscu. Jeśli zauważysz jakiekolwiek negatywne skutki, niezwłocznie udaj się do lekarza.

Zobacz też:
Detoks organizmu – jak usunąć toksyny i cieszyć się silniejszym układem trawiennym?

O autorze

Magdalena Złoczewska

Magister filologii angielskiej i pisarka z zamiłowania i zawodu. Swoje artykuły i tłumaczenia zaczęła publikować na papierze i w sieci już w 2017 roku. Zależy jej na tworzeniu wiarygodnych, ciekawych i wartościowych treści, które pomogą czytelnikom zdrowo żyć i dokonywać rozsądnych wyborów. Pasjonuje się podróżami, sztuką i poznawaniem świata. Fitness, zdrowe odżywianie i ekologia to tematy szczególnie bliskie jej sercu. Wiedzę zdobywa na szkoleniach, konferencjach, z literatury i po prostu – z życia.

Zobacz wszystkie artykuły