Prawidłowa dieta powinna być odpowiednio zbilansowana, a to oznacza, że musi ci dostarczać odpowiedniej ilości białka, tłuszczów i węglowodanów, a także witamin i składników mineralnych. Codziennie powinieneś spożywać warzywa i owoce, a także chude mięso, ryby, jaja, i produkty pełnoziarniste. Wskazane jest także ograniczenie cukru w diecie. Jak to zrobić, jeśli uwielbiasz słodycze? Czy musisz całkowicie z nich rezygnować? Oczywiście, że nie! Wystarczy, że przestaniesz jeść niezdrowe słodycze ze sklepu, które zawierają jedynie puste kalorie. Pyszne, dietetyczne przekąski możesz przyrządzić we własnej kuchni. Jednym ze zdrowszych deserów jest ciasto marchewkowe fit. Słodkie, pyszne i co najważniejsze –  pełne wartościowych składników!  

Dlaczego warto włączać produkty fit, takie jak ciasto z marchwi do diety?

O tym, że sposób odżywiania ma ogromny wpływ na zdrowie raczej nie trzeba nikogo przekonywać. Często jednak kwestia prawidłowego żywienia jest bagatelizowana i niedoceniana. Część osób, która nie przywiązuje wagi do tego, co spożywa, boryka się z różnymi problemami, takimi jak na przykład: 

  • nadwaga;
  • niestrawność;
  • problemy z żołądkiem i jelitami;
  • ciągłe zmęczenie;
  • niechęć;
  • apatia;
  • brak siły. 
Zobacz też:
Grzyby shitake – zdrowie ukryte pod kapeluszem. Jakie właściwości mają japońskie grzyby?

Jeśli należysz do tej grupy i widzisz u siebie niektóre z tych objawów, koniecznie przyjrzyj się swojej codziennej diecie i produktom, które wybierasz. Nasze ciasto marchewkowe fit jest jednym z takich produktów, którego włączenie do jadłospisu przyniesie wiele korzyści, nie tylko dla kubków smakowych!

Właściwości marchewki

Marchew to bardzo zdrowie warzywo, które z pewnością powinno pojawić się w twojej diecie. Znajdziesz w niej wiele witamin i minerałów, takich jak: 

  • witamina C, E, K, B6;
  • kwas foliowy;
  • wapń;
  • żelazo;
  • magnez;
  • fosfor;
  • potas;
  • sód;
  • cynk. 

To bogate źródło karotenoidów, czyli przeciwutleniaczy. Marchew ma jedynie 27 kalorii na 100 g. Wpływa pozytywnie na pracę układu trawiennego, wzrok, wspiera odporność organizmu, zmniejsza stężenie cholesterolu we krwi. To tylko kilka z jej cennych dla organizmu właściwości. Marchew z pewnością powinna znaleźć się w Twojej codziennej diecie. 

Czym różni się ciasto marchewkowe fit od klasycznego placka z marchwi?

Klasyczne ciasto z marchwi znane jest już od bardzo dawna. Jednak nie każdy wie, że może je przygotować w jeszcze zdrowszej wersji, bez użycia mąki pszennej i przede wszystkim bez cukru. Dietetyczne ciasto marchewkowe to idealna propozycja dla wszystkich osób, które są na redukcji i planują zrzucić kilka zbędnych kilogramów, a jednocześnie nie chcą całkiem rezygnować ze słodyczy. Zdrowe ciasto marchewkowe jest alternatywą dla klasycznych słodyczy. Ten przysmak dostarczy wiele cennych witamin i minerałów, których nie znajdziesz w produktach ze sklepu.

Zobacz też:
Mąka kasztanowa – właściwości i zastosowanie. Zdrowy zamiennik mąki pszennej

Przepis na ciasto marchewkowe fit

Chcesz poznać przepis na ciasto marchewkowe fit? Czytaj zatem dalej, by przekonać się, że ten wyjątkowo prosty przepis na lekkie ciasto marchewkowe nie tylko szybko zapamiętasz, ale i nie przysporzy kłopotów nawet początkującemu kucharzowi. Ciasto marchewkowe fit z łatwością upieczesz, a jego smak będzie obłędny!

Lekkie i dietetyczne ciasto marchewkowe fit – składniki 

Składniki, które musisz przygotować, by upiec ciasto marchewkowe fit to: 

  1. około 500 g startej marchewki;
  2. 4 jajka;
  3. 170 g mąki owsianej;
  4. 2 łyżki oleju kokosowego;
  5. 2 łyżeczki proszku do pieczenia;
  6. 2 łyżeczki cynamonu;
  7. 5 łyżek erytrolu. 

Możesz dodać również orzechy, jednak pamiętaj, że znacznie zwiększą kaloryczność ciasta z marchwi. Jeśli zależy ci na zdrowej, ale też niskokalorycznej przekąsce przygotuj ciasto w wersji bez orzechów. 

Przygotowanie zdrowego, fit ciasta z marchwi krok po kroku

Na początku oddziel białka od żółtek. Do wcześniej startej marchewki dodaj żółtka, olej i erytrol i wymieszaj. Białka ze szczyptą soli ubij na sztywną masę. Następnie dodaj pozostałe składniki do marchewki z żółtkiem, olejem i erytrolem. Na koniec dodaj ubite białka i delikatnie wymieszaj. Blaszkę wyłóż papierem do pieczenia i włóż do nagrzanego wcześniej piekarnika. Piecz w 170 stopniach przez godzinę. Gotowe! 

Pyszne i przede wszystkim bardzo zdrowe, słodkie ciasto marchewkowe fit możesz nakładać już na talerzyki!

Lekkie ciasto marchewkowe to propozycja dla każdego, kto chce dbać  dietę. Zrezygnuj ze sklepowych słodyczy i przygotuj zdrowe odpowiedniki we własnej kuchni. To nic trudnego!

O autorze

Justyna Jakubczyk

Miłośniczka zdrowego stylu życia i treningu siłowego. Pisanie to jej pasja i praca, którą uwielbia ponad wszystko. Słowa pozwalają jej przenieść się do krainy nieograniczonej kreatywności. Wtedy może realizować swoje szalone pomysły.

Zobacz inne artykuły autora