Ocena

Dieta zupowa pomoże ci w dążeniu do wymarzonej sylwetki, a odpowiednio stosowana wpłynie także pozytywnie na twoje zdrowie. Nie ma na co czekać, koniecznie musisz spróbować! Jakie są zasady diety zupowej? Dowiedz się wszystkiego z naszego artykułu!

Czym jest dieta zupowa?

Dieta zupowa to nowy sposób odżywiania, szczególnie polecany osobom, które pragną pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej. Jednak to coś więcej niż tylko dieta odchudzająca. To lekkostrawna i smaczna dieta oparta wyłącznie na zupach. Zdecydowanym jej plusem jest to, że dostarcza wielu składników odżywczych i jest niskokaloryczna. To również sposób na oczyszczenie organizmu ze szkodliwych produktów przemiany materii, wpływa również pozytywnie na przyspieszenie metabolizmu. 

Płynne i zdrowe posiłki wpłyną świetnie na funkcjonowanie twojego organizmu. Na tej diecie ważne jest ograniczenie do minimum tłustych mięs i wysokoprzetworzonej żywności. Dieta oparta na zupie złożona z różnorodnych warzyw, bogata będzie we wszystkie potrzebne witaminy i minerały. Zaleca się spożywanie w ciągu dnia różnych rodzajów zup, aby dostarczyć różnych składników odżywczych. Każdy może zafundować sobie kilka dni na takiej diecie, ponieważ nie potrzeba do niej specjalnego sprzętu, z pewnością wszystkie potrzebne rzeczy masz już w swojej kuchni.

Efekty diety zupowej z pewnością cię zaskoczą! Stosując tę dietę, można stracić nawet 2-3 kilogramy w 7 dni. Jednak pamiętaj o tym, żeby podchodzić do odchudzania z głową. Szybciej nie zawsze oznacza lepiej. Dieta zupowa przeznaczona jest wyłącznie dla osób zdrowych. Jeśli podejmujesz się stosowania restrykcyjnych diet, najpierw skonsultuj się z lekarzem i zrób podstawowe badania, które odzwierciedlą twój stan zdrowia. 

Zobacz też:
Co można, a czego nie wolno jeść przy dnie moczanowej?

Dieta zupowa – zasady

Zastanawiasz się pewnie, jak rozpocząć dietę zupową i ile powinna ona trwać? Poznaj podstawowe zasady odchudzania zupami: spożywaj 4-5 płynnych posiłków, dietę stosuj około 3 dni, a następnie zupę spożywaj od 1 do 2 razy dziennie przez tydzień. Wybieraj różnorodne warzywa i dodatki do zupy tak, aby twoja dieta była bogata we wszystkie wartościowe witaminy i minerały. Ważne jest przede wszystkim to, aby gotować zupy od podstaw. Unikaj gotowych półproduktów. Nie gotuj również zbyt gęstych zup, powinny być one treściwe, jednak płyn to połowa zupy. 

Co można jeść na diecie zupowej?

Dieta na zupach nie jest szczególnie rygorystyczną dietą, nie musisz eliminować konkretnych produktów. Jedyna zasada, do której musisz się stosować, to spożywanie posiłków w formie zup. Na diecie zupowej zaleca się stosowanie zup różnego rodzaju, im większa różnorodność, tym lepiej. Możesz wybierać klasyczne zupy lub zupy krem. Wszystko zależy od tego, jaką formę pożywienia wolisz. Zupy mogą zostać przygotowane na bazie wywarów mięsnych lub warzywnych. 

Do zup możesz włączyć makaron, kasze, ryż, rośliny strączkowe, orzechy, produkty nabiałowe. To niezwykła bomba witaminowa dla twojego organizmu. Dużym plusem jest to, że nie powinieneś odczuwać głodu, ponieważ to pełnowartościowa dieta. Z pewnością szybko zobaczysz efekty i osiągniesz sukces! Odchudzanie zupami to wyjątkowa propozycja dla wszystkich, którzy chcą stracić kilka kilogramów.

Zobacz też:
Dieta śródziemnomorska – bogactwo smaków i zdrowia. Poznaj jej sekrety

Przykłady posiłków

Jakie zupy jeść podczas odchudzania? Można powiedzieć, że ogranicza cię jedynie twoja wyobraźnia. Przykładowe propozycje to: 

  • zupa ziemniaczana, 
  • zupa pomidorowa, 
  • zupa brokułowa, 
  • zupa ogórkowa, 
  • zupa kalafiorowa, 
  • zupa jarzynowa, 
  • zupa szczawiowa, 
  • zupa rybna, 
  • krupnik z kaszą jaglaną, 
  • zupa kapuściana, 
  • zupa marchewkowa, 
  • zupa z fasolką szparagową, 
  • zupa paprykowo-pomidorowa, 
  • zupa cukiniowa, 
  • zupa krem z papryki z rozmarynem, 
  • zupa z cukinią i zieloną soczewicą, 
  • zupa krem z zielonego groszku, 
  • zupa dyniowa, 
  • zupa krem ze szpinaku, 
  • zupa krem z kukurydzy, 
  • zupa z batatów z jabłkiem, 
  • barszcz czerwony, 
  • rosół. 

Możliwości jest wiele, szukaj, inspiruj się i twórz wyjątkowe oraz pyszne połączenia na talerzu. 

Przy stosowaniu diety zupowej szczególną uwagę należy zwrócić na białko. Produkty roślinne, które zawierają białko i które możesz wykorzystać w zupie, to między innymi: komosa ryżowa, amarantus, gryka, pestki dyni lub słonecznika, masło orzechowe, kasz kuskus, kasza bulgur, masło migdałowe, zielony groszek, łuskany bób, zielone nasiona soi, soczewica, cieciorka, fasola, tofu, tempeh. 

Dieta zupowa – efekty

Dieta zupowa to wspaniałe odkrycie ostatnich lat, szczególnie dla osób, które lubią tę formę posiłków. To prawdziwa dawka witamin i minerałów, która odżywi twój organizm. Dieta zupowa może być świetnym rozwiązaniem dla osób, które na co dzień mają problem z jedzeniem odpowiedniej ilości warzyw. W zupie również znacznie łatwiej jest przemycić warzywa, których nie darzymy największą sympatią. Jakie korzyści może przynieść Ci stosowanie diety z zup? Zalet takiego kilkudniowego detoksu jest wiele, a oto niektóre z nich.

  1. Produkty, które wykorzystujesz do przygotowania zupy, zawierają większość potrzebnych składników odżywczych i duże ilości błonnika. 
  2. Ogromne ilości warzyw w zupach mają pozytywny wpływ na twój organizm. To prawdziwa bomba witaminowa, która wzmocni i odżywi organizm. W diecie zupowej jest znacznie mniej cukrów, niż na przykład w diecie sokowej, ponieważ składa się ona wyłącznie z warzyw. 
  3. Na diecie zupowej nie doświadczasz nagłych wzrostów poziomu glukozy i insuliny we krwi. Twoja energia jest na jednym poziomie, a ty nie odczuwasz zmęczenia i wahań nastroju. Nagłe skoki energii po spożyciu wysokoprzetworzonej żywności powodują jedynie chwilowy zastrzyk, a po chwili odczuwasz jeszcze większe zmęczenie. 
  4. Dieta zupowa wspomaga trawienia i podkręca metabolizm. 
  5. Treściwe zupy są bardzo sycące, w związku z czym nie będziesz odczuwać głodu. Zaspokoisz swój apetyt pysznymi zupami i przestaniesz mieć ochotę na podjadanie między posiłkami. 
  6. Gorąca zupa będzie świetna w okresie zimowym, natomiast pyszny chłodnik w okresie letnim. Wszystko możesz dostosować do własnych upodobań.
  7. Stracisz kilka kilogramów w dość krótkim czasie, dostarczając jednocześnie do organizmu wartościowe składniki odżywcze. 
Zobacz też:
Dieta baletnicy – do 12 kg w 10 dni! Sprawdź jadłospis w diecie baletnicy, a także jej wady i zalety

To tylko niektóre korzyści, jakie przyniesie ci stosowanie diety zupowej. Jeśli chcesz zrzucić kilka kilogramów i dobrze czuć się we własnym ciele, dieta zupowa jest idealna! Nie wahaj się i wybierz ten kilkudniowy detoks organizmu. 

Często odchudzanie spędza nam sen z powiek. Podejmujemy kolejne próby, które kończą się niepowodzeniem. Nie zniechęcaj się! Jeśli jesteś zdrowy i chcesz zgubić zbędną tkankę tłuszczową, wybierz dietę zupową, która jest świetną dietą odchudzającą. Oprócz utraty kilogramów ożywisz swój organizm i dostarczysz mu wartościowych składników. Dieta zupowa oparta jest na warzywach oraz innych wartościowych produktach, które mają wiele witamin i minerałów. Jak wiadomo, dostarczenie odpowiedniej ilości witamin i minerałów do organizmu jest bardzo ważne dla naszego zdrowia. Warto o to zadbać, szczególnie na diecie odchudzającej, kiedy dostarczamy organizmowi mniej kalorii. 

Dieta zupowa jest odpowiedzią na twoje potrzeby. Pyszna, zdrowa i pełnowartościowa! Pamiętaj również o kontrolowaniu swojego stanu zdrowia u lekarza. Dietę należy stosować z głową, a we wszystkim potrzebny jest umiar i rozwaga, nie zapominaj o tym. Nie czekaj i wypróbuj tą pyszną i odżywczą dietę już dziś!

O autorze

Justyna Jakubczyk

Miłośniczka zdrowego stylu życia i treningu siłowego. Pisanie to jej pasja i praca, którą uwielbia ponad wszystko. Słowa pozwalają jej przenieść się do krainy nieograniczonej kreatywności. Wtedy może realizować swoje szalone pomysły.

Zobacz wszystkie artykuły