Dieta dla baletnicy – wszystko, co musisz o niej wiedzieć!

Baletnice kojarzone są ze swoich idealnych sylwetek. Wiele kobiet marzy o tym, aby ich ciało wyglądało właśnie tak. Walka z dodatkowymi kilogramami zazwyczaj jednak wiąże się z powolnym, żmudnym procesem. W końcu nie przytyłaś w jeden dzień, więc nie stracisz także dodatkowych kilogramów w ciągu tygodnia! Dieta baletnicy obiecuje spektakularne efekty w bardzo krótkim czasie. W zaledwie 10 dni ma ona pozwolić ci stracić nawet 12 kilogramów. 

Warto jednak mieć świadomość tego, że jest to bardzo restrykcyjna dieta, która w dużej części opiera się na głodówce. Do jej przeprowadzenia potrzebna jest bardzo silna wola, musisz się przygotować na wyrzeczenia. Problemem jest także monotonia – jadłospis w diecie baletnicy jest bardzo skąpy i powtarzający się, łatwo więc o jej złamanie. Po zakończeniu diety musisz liczyć się z wystąpieniem problemów ze strony układu trawiennego. Rozleniwiony półgłodówką układ trawienny będzie powoli wracał do pełnej sprawności.

Dieta baletnicy – efekty. Ile można schudnąć?

Czy mimo wszystko dieta baletnicy działa? Tak, utrata wagi jest widoczna. W ciągu 10 dni trwania diety możesz stracić od 5 do 12 kilogramów masy ciała. Nie jest to jednak trwałe i efektywne spalanie. W pierwszej kolejności pozbywasz się z organizmu nadmiaru wody. Następnie spalasz mięśnie – są one najłatwiej dostępnym dla organizmu źródłem składników odżywczych. W ciągu 10 dni nie pozbędziesz się efektownie tkanki tłuszczowej, więc efekt odchudzania nie będzie naprawdę długotrwały.

Zobacz też:
Dieta niskowęglowodanowa – blaski i cienie. Jak prawidłowo stosować dietę bez węglowodanów i uniknąć ketozy?

Kiedy decydujesz się na skorzystanie z diety baletnicy, musisz liczyć się z wystąpieniem mechanizmu obronnego. Kiedy twoje ciało zaczyna nagle przyjmować bardzo mało składników odżywczych, wchodzi w stan kryzysowy i zaczyna odkładać jak najwięcej kalorii w postaci tkanki tłuszczowej. W momencie, w którym zaczniesz jeść normalnie, szybko pojawi się przyrost wagi, Twój organizm nie od razu zrozumie, że wróciłaś do normalnego odżywiania i będzie gromadził tkankę tłuszczową na zapas. 

Po zastosowaniu diety baletnicy bardzo łatwo efekt jo-jo. Czym on jest? Dieta dla baletnicy sprawdzi się, gdy chcesz wyszczuplić trochę sylwetkę przed jakimś ważnym wydarzeniem, na przykład ślubem albo wielkim wyjściem. Pozbędziesz się z organizmu dużo wody, znikną obrzęki, a sylwetka będzie wyglądać na szczuplejszą.

Restrykcyjna dieta – na to musisz uważać!

Przed 10 dni Twój organizm będzie przechodził trudną półgłodówkę, podczas której z organizmu wypłukujesz witaminy i minerały. Podczas diety mogą się pojawić takie skutki uboczne, jak:

Jeśli mocno odczuwasz skutki uboczne diety, najlepszym wyborem będzie jej przerwanie. Nie ryzykuj zdrowia i samopoczucia dla straty dodatkowych kilogramów!

Dieta baletnicy – jadłospis

Założenia diety dla baletnicy są bardzo proste. Musisz dostarczyć swojemu organizmowi jak najmniej kalorii. W ten sposób doprowadzisz do szybkiego spadku wagi. Sam jadłospis nie pokrywa w żaden sposób dziennego zapotrzebowania na witaminy i minerały, a menu jest monotonne. 

Zobacz też:
Dieta ketogeniczna – jedz tłuszcz i chudnij!

Jadłospis w diecie baletnicy dzieli się na pięć różnych etapów – co dwa dni lekko modyfikujesz swoje dzienne menu. Nie musisz liczyć kalorii ani ważyć składników. 

1. i 2. dzień diety

Przez pierwsze dwa dni diety baletnicy nie możesz spożywać żadnych pokarmów, a ilość przyjmowanych płynów jest mocno ograniczona. W ciągu pierwszego i drugiego dnia możesz pić tylko niegazowaną wodę lub kawę. Kawa musi być czarna, bez dodatków typu cukier, mleko czy śmietanka. W ciągu doby możesz wypić maksymalnie 1 litr płynów, czyli cztery szklanki wody lub kawy. 

3. i 4. dzień diety

Kolejne dwa dni diety to picie większej ilości płynów i spożywanie odtłuszczonego nabiału. W ciągu dnia możesz pić wodę niegazowaną lub czarną kawę bez dodatków, a ilość płynów nie powinna przekraczać 2,5 litra w ciągu doby. Możesz do codziennego jadłospisu włączyć odtłuszczony nabiał, taki jak serek wiejski, biały ser oraz jogurt naturalny. 

5. i 6. dzień diety

Piąty i szósty dzień diety zwiększa ilość przyjmowanych płynów. W ciągu doby możesz wypić łącznie 3 litry płynów – nadal są to tylko woda niegazowana oraz czarna kawa bez dodatków. Każdego dnia możesz zjeść maksymalnie 11 ziemniaków. Powinny one być gotowane w mundurkach, średniej wielkości i bez żadnych dodatków smakowych. 

7. i 8. dzień diety 

Kolejne dwa dni diety to powrót do maksymalnie 2,5 litra płynów dziennie. Możesz pić wodę niegazowaną i czarną, niesłodzoną kawę. W ciągu tych dni możesz zjeść maksymalnie do pół kilograma mięsa drobiowego. Najlepiej wybrać pierś, która jest bardzo chudym mięsem. Mięso należy przyrządzić bez żadnych dodatków smakowych.

Zobacz też:
Dieta DASH – najlepsza i najzdrowsza dieta świata?

9. i 10. dzień diety

Ostatnie dwa dni diety baletnicy to picie do 3 litrów niegazowanej wody lub czarnej kawy bez dodatku cukru. Do jadłospisu możesz włączyć warzywa – muszą to być zielone warzywa, takie jak szpinak, ogórek, sałata, brokuły, brukselka, jarmuż. Powinny być spożywane bez dodatków. Możesz jeść je w nieograniczonych ilościach. 

Dieta baletnicy z pewnością jest dosyć wyczerpująca i restrykcyjna. Jest to dieta, która na dłuższą metę nie da pozytywnych skutków, ale może sprawdzić się – na przykład – przed ważnym wyjściem. Podczas jej stosowania należy liczyć się ze zmęczeniem, sennością i problemami z koncentracją.

O autorze

Milena Bizoń

Autorka tekstów z wieloletnim doświadczeniem. Kreatywna dusza z niespokojnym charakterem i milionem pomysłów. Od urodzenia mieszkanka Dolnego Śląska, od zawsze zakochana w słowie pisanym. Od najmłodszych lat tworzyła, a pierwsze poważne doświadczenia w pisaniu zdobywała już jako nastolatka. Pisze głównie teksty z kategorii FMCG, healthcare, lifestyle i beauty. Prywatnie miłośniczka kóz, serowarstwa i dziergania.

Zobacz wszystkie artykuły